Voltooide promoties zie onder. Naar lopende promotietrajecten
- Jeroen Steenbakkers (2023). Speelse toewijding; Een pedagogisch-didactisch onderzoek naar schrijfstijl- en formuleeronderwijs in klas 3 en 4 havo/vwo.
- Marlon Ruwette (2023). Reading promotion of fiction and nonfiction texts. Determinants of elementary school teachers’ reading promotion behavior and their students’ leisure time reading.
- Agnes Engbersen (2022). Assisting independent seniors. How care workers and seniros negotiate physical cooperation through multimodal interaction.
- Maaike Pulles (2021). Dialogic reading practices. A conversation analytic study of peer talk in collaborative reading activities in primary school inquiry learning.
- Anke Herder (2020). Peer talk in collaborative writing of primary school students. A conversation analytic study of student interaction in the context of inquiry learning.
- Frans Hiddink (2019). Early childhood problem-solving interaction. Young children’s discourse during small-group work in primary school.
- Annerose Willemsen (2019). The floor is yours: A conversation analytic study of teachers’ conduct facilitating whole-class discussions around texts.
- Nynke van der Schaaf (2016). “Kijk eens wat ik kan!” Sociale praktijken in de interactie tussen kinderen van 4 tot 8 jaar in de buitenschoolse opvang.
- Albert Walsweer (2015). Ruimte voor leren. Een etnogafisch onderzoek naar het verloop van een interventie gericht op versterking van het taalgebruik in een knowledge building environment op kleine Friese basisscholen.
- Marieke Haan (2015). Mode Matters. Effects of survey modes on participation and answering behavior.
- Veerle Baaijen (2012). The development of understanding through writing.
- Myrte Gosen (2012). Tracing learning in interaction. An analysis of shared reading of picture books at kindergarten.
- Aletta Kwant (2011). Geraakt door prentenboeken. Effecten van het gebruik van prentenboeken op de sociaal-emotionele ontwikkeling van kleuters.
- Xiaoyan Xu (2010). English language attrition and retention in Chinese and Dutch university students.
- Jacqueline van Kruiningen (2010). Onderwijsontwerp als conversatie. Probleemoplossing in interprofessioneel overleg.
- Marjolein Deunk (2009). Discourse Practices in Preschool. Young Children’s Participation in Everyday Classroom Activities.
- Joanneke Prenger (2005). Taal telt! Een onderzoek naar de rol van taalvaardigheid en tekstbegrip in het realistisch wiskundeonderwijs.
- Sible Andringa (2005). Form-focused instruction and the development of second language proficiency.
- Erik van Schooten (2005). Literary response and attitude toward reading fiction.
- Marie Stevenson (2005). Reading and writing in a foreign language : a comparison of conceptual and linguistic processes in Dutch and English.
- Patrick Snellings (2003). Fluency in second language writing : the effects of enhanced speed of lexical retrieval.
- Ruben Fukkink (2002). Instructing primary school children in deriving word meaning from written context.
- Timo Bechger (1997). Methodological Aspects of Comparison of Educational Achievement. The Case of Reading Literacy.
- Marianne Overmaat (1996). Schrijven en lezen met tekstschema’s. Effectief onderwijs in schriftelijke taalvaardigheid in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs.
- Peter Bimmel (1996). Training en transfer van leerstrategieen. Training in de moedertaal en transfer naar een vreemde taal; een effectstudie bij leerlingen uit het voortgezet onderwijs.
- Wendy de Geus (1995). Op zoek naar functionele leesvaardigheid.
- Resi Damhuis, R. (1995). Interaction and second language acquisition. Participation and control in classroom conversations with young multilingual children.
- Martha Otter (1993). Leesvaardigheid, leesonderwijs en buitenschools lezen: instrumentatie en effecten.
- Ron Oostdam (1991). Argumentatie in de peiling. Een aanbod- en prestatiepeiling van argumentatievaardigheden in het VO.